De tre grunnleggende elementene i SWIS™ er:
Disse tre elementene gjør det mulig for skolens ansatte å vurdere den enkelte elevs atferd, atferd i grupper av elever, og atferd som skjer i bestemte situasjoner, steder eller på bestemte tidspunkter i løpet av skoledagen. Oppsummering av informasjon i SWIS™ hentes ut som enkle rapporter. Disse gir indikasjon på hva slags problematferd det dreier seg om, hvem som er involvert, når og/eller hvor problemer lett oppstår. Det gjør det mulig for skolens ledelse og ansatte å legge forholdene til rette for elevenes faglige og sosiale utvikling.
SWIS™ i Norge drives av:
Ansvarlig redaktør: Administrerende direktør Kristine Amlund Hagen Nettredaktør/administrator Ingrid Madslien NUBU - Essendropsgt. 3, 5. etasje 0368 Oslo - Postboks 7053 Majorstuen, 0306 Oslo - Tlf.: 23 20 58 00 Personvern og informasjonskapsler